تاریخ انتشار : چهارشنبه 4 آبان 1401 - 15:06
390 بازدید
کد خبر : 2935

گردشگری نجوم با اولین خورشید گرفتگی قرن در قلب تهران

گردشگری نجوم با اولین خورشید گرفتگی قرن در قلب تهران
گردشگری نجوم با اولین خورشید گرفتگی قرن در قلب تهران رخ داد.

به گزارش سایت هنری و گردشگری پیام هنر،گشت و گذار در آسمانها و آگاهی از آنچه در آن رخ می دهد همیشه برای بشر جذاب بوده و است ، از جمله پدیده های آسمانی که هرازگاهی همچون کسوف و خسوف رخ می دهد که تماشاگران زیادی  جذب خود می کند.

سوم آبان ۱۴۰۱ خورشید گرفتگی جزئی در مناطقی همچون نیمه غربی آسیا ، اروپا، شمال شرق آفریقا اتفاق افتاد ، در ایران نیز از ساعت ۱۳:۴۱ دقیقه آغاز و در ساعت ۱۴:۵۸ دقیقه به بالاترین حد خود رسید و ماه ۵۵ درصد قرص خورشید را پوشاند و در ساعت ۱۶:۰۹ دقیقه به پایان رسید که این مقدار در نقاط مختلف کشور متفاوت بود. خورشید گرفتگی امروز از شمال شرق تا جنوب کشور و تهران قابل مشاهده بود.

در پایتخت نیز علاقه مندان به رصد این پدیده نجومی، در مرکز علم و آسمان نمای گنبد مینا گرد هم آمدند و ضمن برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با کسوف، در فضای باز این مرکز با عینکهای مخصوص و البته تلسکوپ و با حضور کارشناسان این حوزه تخصصی به تماشای این رویداد آسمانی پرداختند .

جالب است بدانیم کسوف (خورشید گرفتگی) به شکلهای جزیی ، کلی، حلقوی و گاهی ترکیبی از حلقوی و کلی رخ می دهد و اولین کسوف قرن ۱۵ هجری شمسی امروز سوم آبان به شکل جزیی اتفاق افتاد.

 

خبرنگار و عکاس: پیام احمدی کاشانی

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.