تاریخ انتشار : یکشنبه 18 اردیبهشت 1401 - 7:28
711 بازدید
کد خبر : 1702

گریمور تنها به عناصر ظاهری در ارایه گریم بسنده نمی کند

فائزه موسوی طراح گریم سینما در گفتگو با سایت هنری پیام هنر درباره فعالیت خود به عنوان طراح گریم در سینما اظهار کرد: از کودکی به طراحی گریم علاقه‌مند بودم و این موضوع باعث شد تا ابتدا به صورت تجربی به فعالیت در این زمینه بپردازم.

او افزود: اولین تجربه من با فیلم سینمایی «دموکراسی تو روز روشن» محصول سال ۱۳۸۸ بود که درس های زیادی در زمینه طراحی گریم آموختم و پس از این تجربه بسیار شیرین زمانی برای آموزش و یادگیری طراحی چهره سپری کردم.

این هنرمند بیان کرد: قطعا طراحی چهره به عوامل مختلفی بستگی دارد. طراح گریم تنها به عناصر ظاهری در ارایه گریم نهایی بسنده نمی کند بلکه موقعیت اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی کاراکتر در تصویری که باید از او به چشم بیاید، موثر است.

فائزه موسوی تاکید کرد: فیلم های سینمایی«رویای کاغذی» و «نقش نگار» دیگر آثار سینمایی بودند که در بخش گریم آنها فعالیت داشتم.

او گفت: خاطره خوبی از فیلم سینمایی «نقش نگار» در ذهن من به جامانده است به ویژه این فیلم بازگشت هنرمند پیشکسوت زنده یاد ناصر ملک‌مطیعی را به همراه داشت که برای نسل جوان  یک اسطوره و الگوی بازیگری به شمار می رفت و اکنون یاد و خاطره اش در ذهن ها ماندگار است و حضور در چنین پروژه ای که با عوامل حرفه ای و کارگردانی علی عطشانی جلوی دوربین رفت از خاطره های خوب من است و قطعا در بخش گریم در این کار بسیار آموختم.

موسوی در پایان خاطرنشان کرد: آخرین پروژه کاری من فیلم سینمایی «لوتریا»  بود که با توجه به اینکه در مکزیکوسیتی جلوی دوربین رفت و بازیگران بین المللی زیادی در آن حضور داشتند در بخش گریم نیز نیاز به توجه فراوانی برای القای شخصیت پردازی و باورپذیری نقش بود که امیدوارم در این راستا موفق عمل کرده باشیم.

 

خبرنگار: نگار امیری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.