تاریخ انتشار : دوشنبه 9 مرداد 1402 - 17:10
203 بازدید
کد خبر : 4243

گفت‌وگو با علی رویین‌تن آغاز تدوین فیلمی با نگاهی به زندگی شهید ابراهیم هادی / «امیدوارم آبرویم نرود»

به گزارش سایت هنری پیام هنر ،علی رویین‌تن، کارگردان «آتش و گلستان» در گفت‌وگویی با ایسنا بیان کرد: فیلمبرداری این مستند داستانی به پایان رسیده و فقط یک روز از کار باقی مانده که در میانه تدوین فیلمبرداری انجام خواهد شد.

او افزود: تدوین‌ «آتش و گلستان» امروز، هشتم مردادماه توسط رضا چوبینه شروع شده و به زودی آهنگساز و صداگذار نیز معرفی می‌شوند. در این مرحله حیدر احسانی پشتیبانی فنی  پروژه را برعهده دارد.

کارگردان فیلم‌های «دل‌شکسته» و «زمهریر» درباره ساخت این فیلم گفت:‌ «آتش و گلستان» تجربه متفاوتی است و امیدوارم آبرویم نرود چون کاری نیست که مشابه آن قبلا زیاد انجام شده باشد و به همین دلیل نمی‌دانم بازخورد آن چه خواهد بود.

او همچنین گفت که ممکن است این فیلم در جشنواره فجر امسال رونمایی شود.

رویین‌تن پیش‌تر گفته بود: «آتش و گلستان» یک مستند داستانی است که هفت محقق در آن تلاش می‌کنند تا درباره شهید ابراهیم هادی حقایقی را که دریافت و برداشت کرده‌اند، برای کارگردانی که قصد نوشتن فیلمنامه‌ای بر اساس زندگی این شهید را دارد، ارائه کنند. این فیلم قرار است پشتوانه‌ای باشد برای ساخت یک فیلم سینمایی به نام «چریک» که روایت‌گر پهلوانی و زندگی این شهید است.

این فیلمساز عوامل حاضر در ساخت این پروژه را به شکلی متفاوت این طور معرفی کرده است:‌ به نور و نگاه: مجید یادگاری، با نیابت: احمد آقاجانلو، گوش و صدای: سید احسان مولایی، به آن و لحظه‌ی: پیام احمدی، مشاورت: محمد تاجیک و با حضور هم رزمان، هم ورزان، هم نفسان، هم سنگران، همراهان، هم محل‌ها و هم خونان شهید جاویدالاثر پهلوان ابراهیم هادی. روایت‌گران به نوبه‌ی الفبا: سعید الله بداشتی، محمد رضا انصاری، تیما تقی‌زاده، علی توانگری، حبیب سیف الهی، سارا فیض، علی کارگر. نقش خوانان: میچکا خدابنده لو، منوچهر زرگر، آزاده هادیان، امیر پاسبان و… همراهان: مسعود شمس، صالح نوریان.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.