تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 بهمن 1401 - 8:35
349 بازدید
کد خبر : 3143

پیوستن ایالت یوکاتین مکزیک به شبکه رصدخانه های گردشگری پایدار UNWTO

پیوستن ایالت یوکاتین مکزیک به شبکه رصدخانه های گردشگری پایدار UNWTO
UNWTO از رصدخانه گردشگری یوکاتان در شبکه بین المللی رصدخانه های گردشگری پایدار (INSTO) استقبال کرده است.

به گزارش سایت هنری و گردشگری پیام هنر،رصدخانه گردشگری یوکاتان در سال ۲۰۱۸ برای تولید و مدیریت اطلاعات پیرامون توسعه گردشگری تاسیس شد. این کار چالش‌ها و فرصت‌های کلیدی را شناسایی کرده و به طراحی سیاست‌های مرتبط با هدف حمایت از توسعه کلی پایدار مقصد و در نتیجه افزایش رقابت‌پذیری آن منجر شده است. پیوستن به شبکه INSTO به یوکاتان کمک می کند تا توسعه گردشگری را به شیوه ای مسئولانه و پایدار مدیریت کند و با نگاهی جامع به توسعه استراتژی های کافی و نوآورانه برای «بازاندیشی» گردشگری بپردازد.

زوراب پولولیکاشویلی، دبیر کل UNWTO گفت: «در این دوران که در مورد گردشگری تجدید نظر شده است، اندازه‌گیری اهمیت فزاینده‌ای دارد، زیرا درک بهتری از جایگاه یک مقصد و جایی که می‌خواهد برود، فراهم می‌کند. شبکه INSTO فرصتی برای همکاری با یکدیگر فراهم می کند تا اطمینان حاصل شود که گردشگری ابزاری است که به توسعه پایدار کمک می کند. ما بسیار خوشحالیم که به یوکاتان به عنوان یک عضو جدید خوش آمد می گوییم.

برنامه های آینده سبز و پایدار برای گردشگری یوکاتان از این قرار است،شبکه INSTO فرصتی برای همکاری با یکدیگر فراهم می کند تا اطمینان حاصل شود که گردشگری ابزاری است که به توسعه پایدار کمک می کند. ما بسیار خوشحالیم که به یوکاتان به عنوان یک عضو جدید خوش آمد می گوییم
یوکاتان محل زندگی مایاها است، خط ساحلی وسیعی دارد، عمدتاً توسط جنگل ها، جنگل ها پوشیده شده است و دارای سنوت های متعدد، فروچاله هایی است که توسط سنگ های آهکی فرو ریخته ایجاد شده اند که آب های زیرزمینی را در معرض دید قرار می دهند. این منابع و سایر منابع گردشگری در سال ۲۰۱۹ ۲.۱ میلیون گردشگر شبانه را جذب کردند که دو سوم آنها گردشگران داخلی بودند. تولید ناخالص داخلی گردشگری ۱۱.۱ درصد از کل تولید ناخالص داخلی یوکاتان را تشکیل می دهد. با توجه به چشم انداز دبیرخانه گردشگری ایالت یوکاتان (SEFOTUR) “در سال ۲۰۳۰ گردشگری به طور گسترده به عنوان یک بخش کلیدی شناخته می شود که به نفع جامعه یوکاتان است و توسعه گردشگری را با توافق با بازیگران صنعت و با درج کامل جامعه انجام می دهد. در فواید گردشگری». در میان اولویت‌های زیست‌محیطی اقدام اقلیمی، بازسازی و حفاظت اکوسیستم، حفظ کیفیت آب، و تامین انرژی پایدار، و همچنین نیاز به ایجاد فرهنگ پایداری در جامعه یوکاتان ذکر شده است.

وزیر گردشگری یوکاتان، میشل فریدمن هیرش، خاطرنشان کرد: ما بسیار خوشحالیم که در شبکه INSTO سازمان جهانی گردشگری ثبت نام کرده ایم، زیرا به دومین رصدخانه در مکزیک تبدیل شده ایم که بخشی از این شبکه است، که به ما امکان می دهد تا تاثیر را بهتر ارزیابی کنیم. گردشگری در یوکاتان و با داده های بهتر به گردشگری پایدار جهانی کمک کند.

رصدخانه گردشگری یوکاتان بر ۱۱ حوزه کلیدی اجباری INSTO برای پایداری گردشگری نظارت خواهد کرد: فصلی بودن گردشگری، اشتغال، مزایای اقتصادی مقصد، مدیریت انرژی، مدیریت آب، مدیریت پساب، مدیریت پسماند جامد، اقدام اقلیمی، دسترسی، رضایت محلی و حاکمیت.

شبکه بین‌المللی رصدخانه‌های گردشگری پایدار UNWTO (INSTO) در سال ۲۰۰۴ با هدف حمایت از بهبود مستمر پایداری و تاب‌آوری در بخش گردشگری از طریق نظارت سیستماتیک، به موقع و منظم بر عملکرد گردشگری و اتصال مقاصد اختصاصی و کمک به آنها ایجاد شد. تبادل و بهبود دانش و درک در مورد استفاده از منابع در سطح مقصد و مدیریت مسئولانه گردشگری.

 

مترجم :پیام احمدی کاشانی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.