تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 دی 1400 - 23:29
762 بازدید
کد خبر : 507

هنرمندی که باعث شگفتی در پتینه کاری ایران شد

هنرمندی که باعث شگفتی در پتینه کاری ایران شد

  پتینه نامی است که بر روی حالت سبز رنگ خوردگی، کهنگی و زنگ زدگی بر روی فلز مس یا سایر فلزات، چوب و یا سنگ می گذارند. پتینه کاری را می توان یکی از تکنیک های نقاشی دانست. هنری که حالت های کهنگی و خوردگی را به کمک رنگ های متنوع و تکنیک های

 

پتینه نامی است که بر روی حالت سبز رنگ خوردگی، کهنگی و زنگ زدگی بر روی فلز مس یا سایر فلزات، چوب و یا سنگ می گذارند. پتینه کاری را می توان یکی از تکنیک های نقاشی دانست. هنری که حالت های کهنگی و خوردگی را به کمک رنگ های متنوع و تکنیک های خاص بر روی اشیاء مختلف شبیه سازی و خلق می کند. استفاده از تکنیک پتینه کاری جلوه ی بصری بسیار زیادی دارد و اغلب توجه همه را به خود جلب می کند. اما کاربردهای آن در واقع فراتر از ذهن ما می باشد.

نقاشی روی اشیاء و لوازم منزل از دیگر کارهایی است که ‌می‌توان برای نو یا متمایز کردن وسایل قدیمی و کهنه انجام داد. نقاشی روی چوب و هر نوع مصنوعات چوبی از جمله هنرهایی است که این‌روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته و علاقه‌مندان بسیاری را به خود جلب کرده است.

تکنیک نقاشی روی هر نوع وسیله‌ی دکوراتیو طیف وسیعی دارد. که این تکنیک‌ها به صورت‌های متفاوتی به صورت شگفت آوری نقش آفرینی می کند و نظر مخاطب را به خود جلب می کند.

در این میان استادانی نیز وجود دارند که باعث شگفتی می شود، در اینجا می توان به استاد پرستو اقبالی اشاره کرد.

پرستو اقبالی پور در بیست و شش اسفند ماه سال ۱۳۶۲ در شهر اراک چشم به دنیا گشود و در سال ۱۳۸۵هنر پتینه کاری،نقاشیسرعتی ،سیاه قلم و آبرنگ را پیش استاد ملیحه کیانیان خواهر رضا کیانیان آغاز و پس طی دوره هایی در داخل و خارج از کشور به مرحله استادی رسید.وی فارغ التحصیل رشته کارشناسی معماری از دانشگاه هنرهای زیبا دانشگاه تهران می باشد.

وی در کارنامه هنری خود چندین نمایشگاه انفرادی در ایران از جمله شهرهای اراک در سال ۱۳۹۰،تبریز در سال ۱۳۹۴ ،کرمانشاه در سال ۱۳۹۶،آبادان ۱۳۹۷ ،شیراز ۱۳۹۷و مشهد ۱۳۹۸ و در کشورهایی نظیر شهر نابل و مونترا کشور ایتالیا در سال ۲۰۱۰ ، شهر نیکوزیا کشور قبرس در سال ۲۰۱۲،شهر استانبول  کشور ترکیه ۲۰۱۲ ،شهر لیون  کشور فرانسه ۲۰۱۴ ،شهر ایروان کشور ارمنستان ۲۰۱۶،شهر تفلیس کشور گرجستان و در شهر سن پترزبورگ کشور روسیه  در سال ۲۰۱۸ را دارد.

خبرنگار : پیام احمدی کاشانی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.