تاریخ انتشار : یکشنبه 21 آبان 1402 - 17:58
150 بازدید
کد خبر : 5170

فسیل از چالش‌های زندگی سه جوان در دهه پنجاه می گوید

به گزارش پایگاه خبری پیام هنر ،فسیل یک فیلم سینمایی در ژانر کمدی-درام به نویسندگی حمزه صالحی ، به کارگردانی کریم امینی و به تهیه کنندگی سید ابراهیم عامریان است که در سال ۱۳۹۹ تولید و در ۲۴ اسفند ۱۴۰۱با زمان ۱۰۸ دقیقه اکران شد.

همانطور که گفته شد،تولید فیلم همزمان با دنیاگیری کرونا ۱۳۹۹ انجام گرفت،به گفته نویسنده، یک سکانس شامل سانسور بوده‌است و چند ثانیه به کل حذف شده‌است.فیلمنامه اولیه این فیلم کمدی توسط کریم امینی، علی باطنی و آرمین طهماسبی نوشته شده و نگارش نهایی آن را حمزه صالحی انجام داده‌است.

داستان فیلم از این قرار است که از چالش‌های زندگی سه جوان در دهه پنجاه می گوید،اسماعیل، سعید و صفا که عضو گروه موسیقی بلک داگز هستند، برای معروفیت و موفقیت تلاش دارند. اسماعیل (با نام خوانندگی اسی) دنبال اجرا جلوی شاه است. اما صفا گرایش چپ دارد و با سرودن ترانه‌های اعتراضی سعی می‌کند محبوبیتی بین مردم کسب کند ولی به زندان می‌افتند.

اسی قرار بود برای شاه بخواند اما طی تصادفی به کما می‌رود و ۱۰ سال بعد به هوش می‌آید. او متوجه می‌شود که شاه رفته و جمهوری اسلامی سر کار آمده است. همچنین متوجه می‌شود نامزدش فرنگیس ازدواج کرده و سعید عضو کمیته شده و صفا به به سازمان مجاهدین پیوسته‌است.

اسماعیل به سراغ فرنگیس می‌رود و متوجه می‌شود که او طلاق گرفته، پس او را از پدرش خواستگاری کرده و با او ازدواج می‌کند. در شب عروسی اسی، بین صفا و سعید که در دو گروه مقابل هم قرار دارند، درگیری صورت می‌گیرد و به سبب آن باز هم اسی به کما رفته و در سال ۱۳۸۴ و در حالی که تلویزیون بیمارستان در حال پخش سخنرانی رئیس جمهور وقت است چشم باز می‌کند.

در این فیلم بهرام افشاری،هادی کاظمی،ایمان صفا،الناز حبیبی،الهه حصاری،بابک کریمی،سید جواد هاشمی،غلامرضا نیکخواه،سمانه منیری،امید روحانی،علیرضا استادی،مجید شهریاری،قاسم زارع،خشایار راد،امیر ارسلان یعقوبی،میثاق جمشیدی،رهام حیدرعلی و پارسا شکوری فر به ایفای نقش می پردازند.

به دیگر عوامل می توان به امیرتوسلی آهنگساز،روزبه رایکا فیلمبردار و حسن ایوبی تدوین گر اشاره کرد.

این فیلم توانست تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد سینما از بیست و دومین جشنواره حافظ برای بهرام افشاری را از آن خود کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.