تاریخ انتشار : سه شنبه 9 اسفند 1401 - 14:20
295 بازدید
کد خبر : 3213

رویداد جانبی گردشگری G20 با تمرکز بر گردشگری روستایی برای توانمندسازی جامعه

رویداد جانبی گردشگری G20 با تمرکز بر گردشگری روستایی برای توانمندسازی جامعه
اولین جلسه کارگروه گردشگری G20 که تحت ریاست جمهوری هند برگزار شد، بر نقش این بخش در پیشبرد دستور کار 2030 متمرکز شد.

به گزارش سایت هنری و گردشگری پیام هنر،UNWTO به عنوان شریک دانش ریاست جمهوری برای ارائه نقشه راه گوا برای گردشگری به عنوان وسیله ای برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار کار می کند. جلسه این هفته، که در ران کوچ (۷-۹ فوریه) برگزار شد، همچنین یک رویداد جانبی را به گردشگری روستایی برای توسعه جامعه و کاهش فقر اختصاص داد. در اینجا، UNWTO برنامه گردشگری برای توسعه روستایی خود را که اخیرا راه اندازی شده است، از جمله ابتکار بهترین روستاهای گردشگری را به اشتراک گذاشته است.

این رویداد جانبی فرصتی برای برجسته کردن فرصت‌های گردشگری روستایی، از جمله رفتارهای جدید مصرف‌کننده و افزایش علاقه به مقاصد جدید بود. در این نشست همچنین چالش های اصلی پیش روی این بخش، به ویژه در رابطه با زیرساخت های دیجیتال و غیر دیجیتال، توانمندسازی جوامع محلی و توسعه مهارت ها بررسی شد. یافته های ارائه شده نتیجه تجزیه و تحلیل بیش از ۲۰۰ نامزدی توسط روستاها از سراسر جهان برای ابتکار بهترین روستاهای گردشگری و همچنین اولویت ها و سیاست های کشورهای عضو UNWTO بود.

نمایندگانی از اندونزی، اسپانیا، ایتالیا و ژاپن به UNWTO، برنامه محیط زیست سازمان ملل متحد، سازمان بین المللی کار و شبکه زنان جنوب آسیا (SWAN) پیوستند تا در مورد اینکه چگونه سیاست گردشگری می تواند از سهم گردشگری در توسعه روستایی حمایت کند، بحث کردند. شرکت کنندگان تاکید کردند که پایداری گردشگری در مناطق روستایی در گرو یک استراتژی برنامه ریزی جامع است که بر اساس رویکرد مشارکتی چند اقدامی و چندجانبه اتخاذ و اجرا می شود. علاوه بر این، خاطرنشان شد که گردشگری روستایی نیازمند حمایت دولت‌های منطقه‌ای و محلی، بخش خصوصی، انجمن‌های صنعتی، جامعه مدنی، جوامع و گردشگران است.

در سال ۲۰۲۱، وزارت گردشگری هند با شناخت ظرفیت های عظیم گردشگری روستایی در کشور، استراتژی ملی و نقشه راه توسعه گردشگری روستایی را تدوین کرد. با بازتاب این موضوع، این رویداد شامل موارد گردشگری روستایی از هند، از جمله نمونه هایی از گردشگری نجومی، اقامت در خانه و توانمندسازی زنان و همچنین دهکده هندی انتخاب شده توسط UNWTO برای پیوستن به برنامه ارتقای بهترین روستاهای گردشگری – روستای Khonoma در ناگالند بود.

 

مترجم: پیام احمدی کاشانی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.