تاریخ انتشار : یکشنبه 29 بهمن 1402 - 21:24
160 بازدید
کد خبر : 6417

برگزاری بزرگداشت قطب‌الدین صادقی در هجدهمین جشن تولد کانون ادبی زمستان

برگزاری بزرگداشت قطب‌الدین صادقی در هجدهمین جشن تولد کانون ادبی زمستان
همزمان با برگزاری هجدهمین جشن سالگرد تاسیس کانون ادبی زمستان، بزرگداشت قطب‌الدین صادقی استاد حوزه تئاتر و هنرهای نمایشی برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری و هنری پیام هنر و به نقل از روابط عمومی، سجاد عزیزی آرام مدیر کانون ادبی زمستان در این باره گفت: نزدیک به دو دهه است که در حوزه شعر، ترانه و موسیقی کار می کنیم و هدفمان معرفی ترانه و موسیقی دارای فرهنگ خاص است و می‌خواهیم هنر سالم و ریشه دار را معرفی کنیم.
وی ادامه داد: کشف استعدادهای ادبی و هنری و خوانندگی و تربیت و پرورش آنها در سراسر ایران از دیگر اهداف ما است و تا امروز بیش از ۲ هزار نشست در این ۱۸ سال برگزار کردیم.
این ترانه سرا تاکید کرد: در هجده سالگی کانون ادبی زمستان، مراسم بزرگداشت قطب الدین صادقی با همراهی موسسه فاروس دوشنبه ۳۰ بهمن از ساعت ۱۷ به میزبانی فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد و حضور برای عموم در این مراسم آزاد است.
قطب‌الدین صادقی نویسنده، فیلمنامه‌نویس، مترجم، کارگردان تئاتر، استاد دانشگاه، بازیگر سینما، تلویزیون و عضو فرهنگستان زبان و ادب فارسی ایران است.
وی در سال ۱۳۵۴ مدرک کارشناسی خود را در رشتهٔ هنرهای نمایشی، از دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران دریافت کرد؛ سپس برای ادامهٔ تحصیل عازم فرانسه شد و توانست در دانشگاه سوربن پاریس، دورهٔ کارشناسی ارشد و دکترای خود را در رشتهٔ هنرهای نمایشی به پایان برساند.
پس از پایان تحصیلات در سال ۱۳۶۴ به ایران بازگشت و در کنار تدریس در دانشگاه‌های مختلف، به فعالیت‌های هنری و ادبی پرداخت.
از عمده فعالیت‌های صادقی می‌توان به تألیف ۶۵ نمایشنامه تالیفی و ۱۶ نمایشنامه ترجمه و اقتباس، کارگردانی ۵۲ تئاتر و ساختن ۱۰ فیلم کوتاه، بازی در ۳۰ فیلم سینمایی و سریال‌، آثار مشهوری همچون کیف انگلیسی، کلاه پهلوی و معمای شاه اشاره کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.