تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 اردیبهشت 1401 - 12:23
607 بازدید
کد خبر : 1727

برگزاری اولین همایش صدای صلح اثری از گروه ارکستر ویژه ایران در تالار خواجه نصیر مرکز همایش های بین المللی صدا وسیما

برگزاری اولین همایش صدای صلح اثری از گروه ارکستر ویژه ایران در تالار خواجه نصیر مرکز همایش های بین المللی صدا وسیما
اولین همایش صدای صلح اثری از گروه ارکستر ویژه ایران در تالار خواجه نصیر مرکز همایش های بین المللی صدا وسیما برگزار می شود.

به گزارش سایت هنری پیام هنر،ارکستر ملی ویژه ایران با نام اختصاری «نیک آوا» به رهبری مریم گیلاسیان که متشکل از ۲۲ نوازنده و خواننده با شرایط ویژه(ذهنی، جسمی،اتیسم و بینایی) است که بیش از سه سال است با شعار صلح میکوشندتا علاوه بر به رخ کشیدن توان و قابلیت این قشر در آموختن و ارائه هنر فاخر موسیقی، آنان را به عنوان سفیران صلح و مهر و دوستی از سوی ایران به سراسر دنیا معرفی کند. نمونه این گروه در دنیا زیاد نیست و ایران جزو معدود کشورهایی است که توانسته ارکستر ویژه داشته باشد. مسیری که برای پا گرفتن این گروه و آموزش موسیقی ارکسترال به افراد با شرایط ویژه طی شد پر از چالشهایی بود که شاید هر کدام به تنهایی برای به از هم پاشیدن این ایده کافی بودند… اما به دلیل استقامت، پایداری و تلاش اعضا و سرپرست ارکستر ویژه ایران، این گروه به دوام خود ادامه داده و سعی دارد با اجرا در شهرهای مختلف ایران و همچنین خارج از کشور به آرزوی های خود جامه عمل بپوشاند.

در ادامه این ایده و آرزو، همایشی با عنوان صدای صلح در تاریخ ۲۳ اردیبهشت در “تالار خواجه نصیر” سالن همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار خواهد شد.

در این همایش که به میزبانی ارکستر ویژه ایران شکل خواهد گرفت، هنرمندان گروه نیک آوا در دو پارت اجرای برنامه خواهند داشت و همچنین تندیس و هدایایی به همراهان گروه نیک آوا تقدیم خواهد شد.

امید است که این گروه بتواند با یاری هرچه بهتر مسئولین و مردم بتواند صدای صلح جویی خود را از طریق سازها و آوازهای خود به گوش جهانیان برساند.

 

خبرنگار: سهیلا انصاری

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 3 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.