تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 - 12:53
75 بازدید
کد خبر : 7356

گروه تئاتر باران: از تاسیس تا موسسه ناوک توان باران و “قلاده‌ای برای یک سگ مرده”

گروه تئاتر باران از تاسیس تا موسسه ناوک توان باران و "قلاده‌ای برای یک سگ مرده" می گوید.

به گزارش پایگاه خبری و هنری پیام هنر،گروه تئاتر باران که از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده، در طول این سال‌ها با تولید و اجرای نمایش‌های متعدد در سالن‌های مختلف، به عنوان یکی از گروه‌های فعال و خلاق در عرصه تئاتر شناخته شده است. این گروه در سال ۱۳۹۳ با ورود به عرصه آموزش و اجرای نمایش با بازیگران کم‌بینا و نابینا، فعالیت‌های خود را گسترش داد.

“فصل بهار نارنج” نخستین تجربه حرفه‌ای گروه باران با بازیگران کم‌بینا و نابینا بود که در سال ۱۳۹۳ در اداره تئاتر اجرا شد. این نمایش که به کارگردانی غلامرضا عربی و نویسندگی محمود ناظری به روی صحنه رفت، با استقبال تماشاگران و منتقدان روبرو شد و در سال ۱۳۹۵ جایزه ویژه کارگردانی از جشنواره تئاتر شهر و تقدیر به عنوان کار پژوهشی برتر از جشنواره فجر را برای کارگردان خود از آن خود کرد.

پس از “فصل بهار نارنج”، گروه باران سه نمایش دیگر با بازیگران کم‌بینا و نابینا به نام‌های “شاباش خوان” (۱۳۹۷)، “کبوتری ناگهان” (۱۳۹۸) و “همه چیز می‌گذرد، تو نمی‌گذری” (۱۴۰۱) به نویسندگی محمد چرمشیر و کارگردانی غلامرضا عربی در تالارهای مختلف تهران از جمله اداره تئاتر، مجموعه تئاتر شهر، خانه هنرمندان و تماشاخانه استاد مشایخی به روی صحنه برد.

موسسه ناوک توان باران،با اتکا به تجارب و فعالیت‌های مستمر خود در تئاتر حرفه‌ای، گروه باران در سال‌های اخیر با مشارکت سازمان بهزیستی استان تهران اقدام به تاسیس موسسه ناوک توان باران کرده است. این موسسه با هدف آموزش و توانمندسازی افراد زیرمجموعه بهزیستی فعالیت خواهد کرد و در راستای ایجاد فضایی مطلوب و دلنشین برای رشد و تعالی جامعه هدف گام برمی‌دارد.

“قلاده‌ای برای یک سگ مرده” پنجمین اثر نمایشی گروه تئاتر باران است که به زودی در یکی از بهترین تماشاخانه‌های تئاتر کشور به روی صحنه خواهد رفت.

گروه تئاتر باران در این مسیر، از همراهی و مساعدت مدیریت خانه تئاتر، نعیمی ذاکر، و کارکنان این مجموعه در دو سال گذشته به طور ویژه تشکر و قدردانی کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.