تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1400 - 15:48
694 بازدید
کد خبر : 302

نمایش «پاراسایشگاه» اعتراضی و ضد فمنیستی است

  ارسلان ‌گل ‌محمدی طراح، دراماتورژی و کارگردانی نمایش « پاراسایشگاه » در مصاحبه ای با پیام هنر به شرح این نمایش پرداخت و عنوان کرد: این نمایش تلفیقی از نمایش “موسیقی مجلسی”  و “روزی که ابلیس برای تنیس بازی بیرون آمد” اثر آرتور ‌کوپیت است در اپیزود خانم ها هفت زن هستند که هر

 

ارسلان ‌گل ‌محمدی طراح، دراماتورژی و کارگردانی نمایش « پاراسایشگاه » در مصاحبه ای با پیام هنر به شرح این نمایش پرداخت و عنوان کرد: این نمایش تلفیقی از نمایش “موسیقی مجلسی”  و “روزی که ابلیس برای تنیس بازی بیرون آمد” اثر آرتور ‌کوپیت است در اپیزود خانم ها هفت زن هستند که هر کدام فکر می کنند یکی از شخصیت های معروف تاریخ هستند در یک تیمارستان هستند و در توهم حمله مردهای بخش کناری هستند ،اپیزود مردها که شامل پنج مرد هستند که ناهنجاری های پارانوئیدی دارند  و در توهم این هستند بخش کناری که خانم ها هستند در صدد حمله به آنها هستند و اتفاق هایی که در این میان رخ می دهد ،این نمایش کاملا” اعتراضی و ضد فمنیستی و رگه های اجتماعی دارد که البته با طنزی تلخ روایت می شود .

 

وی در ادامه به مشکلات اشاره کرد و گفت: شیوع بیماری کرونا تا حدودی آسیب جبران ناپذیری به بدنه تئاتر زد و تمرین در این وضعیت با رعایت پروتکل های بهداشتی بسیار سخت و با ترس همراه بود ،چند جلسه از تمرین گذشته بود که ما سه بازیگرمان را بخاطر اینکه سالن ها مجددا” شروع بکار کردند و قرارداد قبلی آنها به جریان افتاد و می بایست سرنمایش دیگری بروند ،ما مجبور شدیم هفته ای یک جلسه با آنها تمرین داشته باشیم و مسئله دیگر که همه گروه ها با آن مشکل دارند بحث سرمایه گذار و تهیه کننده است که متاسفانه ما از این حمایت ها بی نصیب بودیم و هزینه بسیار زیادی مجبور شدم از خود هزینه کنم .

 

ارسلان ‌گل ‌محمدی لیسانس کارگردانی نمایش دارد و از سال ۱۳۹۷ وارد تئاتر و بازیگری شد و از سال ۱۳۹۸ کارگردانی را آغاز کرد،وی کارگردان و بازیگر نمایش هایی همچون ” شهرما” و ” پاراسایشگاه”بازیگر “عشق ازلی” به کارگردانی حسن رئیسی، “سمفونی درون بطری” به کارگردانی امیرخشایار امجدی ،نویسنده فیلم کوتاه ” آخرین فنجان قهوه” مترجم نمایش طناب به نویسندگی پاتریک همیلتون ،کارگردانی فیلم های ” آخرین فنجان قهوه” و ” THE EYE & I” ،کارگردانی نمایش های “کله پوک ها” ،”هتل کالیفرنیا”،”اتاق ورونیکا”،”طناب” و “پاراسایشگاه”،تهیه کنندگی نمایش چند فصل دیوانگی”،طراحی لباس نمایش های “کله پوک ها” و “پاراسایشگاه”،طراحی صحنه نمایش های ” طناب” “کله پوک ها”، “شهرما” و “پاراسایشگاه”،تدوین گر فیلم های ” آخرین فنجان قهوه” و THE EYE & I”” ،مدیر فیلمبرداری” THE EYE & I”،طراح نور نمایش های ” شهرما” ،”سمفونی درون بطری”  و “طناب” ،دستیار کارگردان نمایش های “عشق ازلی” ،”یک مهمانی خون آلود” ،”آلبوم عکس خانم اشمیت” و ” سیسیلی” ،مجری طرح نمایش ” مراقبت از پرندگان کوچک” ،مدیر روابط عمومی فیلم های “گذر” و “صحنه بعد”،و مدیر روابط عمومی نمایش های ” قصه ظهر جمعه ” ،”جشن” “سایکوتیک” مشاور رسانه نمایش های “بدون توقف”،”جشن” “یک مهمانی خون آلود” “جک قاتل” ،”آنستازیا” و تبلیغات مجازی نمایش ” روی پوست شهر” را در پرونده کاری خود دارد.

 

بد نیست در اینجا با نویسنده این نمایش بیشتر آشنا شویم ، آرتور لی کوپیت، پسر جرج و ماکسین دوبین کوپیت، متولد دهم می ۱۹۳۷ در نیویورک است. کودکی را در لورنس، جزیره‌ی لانگ، مکانی که پدرش در آنجا مدیر فروش جواهر بود، گذراند. کوپیت پس از پایان دبیرستان در سال ۱۹۵۵، در رشته‌ی مهندسی فیزیک وارد دانشگاه هاروارد شد، اما علاقه‌ی اصلی او هنر بود. بنابراین در سال اول دانشگاه، عضو کارگاه تئاتری هاروارد شد و هفت نمایشنامه‌ی اولیه‌ی خود را در آنجا نوشت و شش نمایشنامه را به صحنه برد. دو جایزه‌ی کارگاه دانشگاهی تئاتر هاروارد محصول این دوره از فعالیت‌های کوپیت است. کوپیت در سال ۱۹۵۹ از دانشگاه فارغ‌التحصیل شد. در سال ۱۹۶۸، با لسلی آن گریس ازدواج کرد که حاصل این ازدواج سه فرزند به نام‌های الکساندر، بنجامین و کتلین است.

کارهای ابتدایی کوپیت -بیشتر تک پرده‌ای‌ها- تراژدی، کمدی و فارس‌های سیاهی بود که پایه و اساس نمایشنامه‌ی تأثیرگذاری به نام «آه پدر، پدر بیچاره، مامان تو را در گنجه آویزان کرده و من خیلی دلم گرفته» را در ۱۹۶۰ بنیان گذاشت. با انتشار این نمایشنامه، کوپیت نویسنده‌ای مشهور در جهان شد و بعد از اجرای موفق نمایشنامه‌ی «آه پدر»، در دانشگاه هاروارد و تئاتر محلی، این نمایش اجراهای متعدد و موفقی را در لندن، سالن فونیکس نیویورک (۴۵۴ اجرا) برگزار کرد و بعد از آن، تور موفقی را در اروپا و امریکا داشت.

 

عوامل نمایش « پاراسایشگاه » عبارتند از: نویسندگی آرتور لی ‌کوپیت و به طراحی، دراماتورژی و کارگردانی ارسلان ‌گل ‌محمدی،بازیگران:  تارا ‌ابطحی، میلاد اتابکی، آیسان بهزادی، نازنین ‌بیوک،مریم ‌تمجیدی، مجید ‌تیزرو، پویا ‌جعفری، شادی خلیلی، علیرضا دهنوی، نازنین ‌رضوانی،عبدالرضا ‌صفری ‌دریایی، امین ظریف نگر، زهرا فتحی، الهه ‌کاکائی و ارسلان ‌گل ‌محمدی ،مترجم:  عاطفه ‌پاکبازنیا،طراح نور:  ایمان ‌نظری، طراح پوستر و بروشور:  رامین رستمی، عکاس:  محسن شاه علی رامشه، پیام ‌احمدی ‌کاشانی، موشن گرافیک:  نعیمه نمکی آهنگساز:  بهنود ابرازی ،مدیر روابط عمومی:  پیام ‌احمدی ‌کاشانی، مشاور رسانه:  ناصر ‌ارباب، مدیر هماهنگی:  حسین ‌عباسی، مشاور روانشناس:  مریم ‌تمجیدی، طراح لباس:  شادی معماری، بازیگردان:  شیده ‌غفاریان، برنامه ریز:  الهه ‌کاکائی، دستیار کارگردان:  بابک شوقی ،طراح صحنه:  ارسلان ‌گل ‌محمدی، تبلیغات:  گروه ‌نمایشی ‌آگوست

 

نمایش «پاراسایشگاه» در تاریخ ۱۴ لغایت ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۰ در ساعت ۱۹ در مجموعه تئاتر دیوار چهارم به روی صحنه رفت.

 

خبرنگار: پیام احمدی کاشانی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.