تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 فروردین 1401 - 14:14
469 بازدید
کد خبر : 1577

«دوستان» مناسب شرایط حاکم بر جامعه است/ در تدارک اجرای «این مرگ فروشی است»

کارگردان «دوستان» می‌گوید برای اجرا، متون پر پرسناژ انتخاب می کند تا به هنرجویانش میدانی برای تجربه و بهره از آموزش‌های تئاتر بدهد.

به گزارش سایت پیام هنر و به نقل از خبرگزاری صبا،نادر نادرپور کارگردان نمایش «دوستان» که از ۱۵ تا ۳۱ فروردین ماه ساعت ۲۰ در تماشاخانه اهورا روی صحنه است در گفتگو با خبرنگار تئاتر صبا درباره این اثر گفت: نمایش «دوستان» را دو سال پیش در سال ۱۳۹۹ روی صحنه بردم که در آن زمان مورد استقبال خوبی قرار گرفت و از آنجا که تصمیم داشتم در ابتدای سال جدید حتما کاری روی صحنه تماشاخانه اهورا اجرا کنم این نمایش را که برایم بسیار دوست داشتنی و پر اهمیت است، انتخاب کردم.

او افزود: نمایش «دوستان» فضایی کمدی تراژیک دارد که طنز نهفته در آن را برای این روزها و شرایطی که در حال حاضر بر جامعه حاکم است، مناسب دیدم.

کارگردان «نمایش بودای بزرگ کمک مان کن» اظهارکرد: اجرای جدید «دوستان» با تغییراتی در متن، ساختار و بازیگران کار بازتولید شد.

کارگردان نمایش «آشغال مرد» خاطرنشان کرد: از آنجا که همه برنامه های تمرینی من از قبل مشخص و مدون است و برای اکثر آثار حدود ۳۰ الی ۴۰ جلسه تمرین دارم، تمرین های «دوستان» نیز از یک ماه پیش از نوروز ۱۴۰۱ آغاز و در ۳۰ جلسه انجام شد.

این کارگردان تئاتر اظهار کرد: «دوستان» روایت زندگی فردی است که سیستم و نظم زندگی اش با ورود افرادی جدید دچار مخاطره می شود و او برای رسیدن به آرامش اولیه اش در تلاش است.

کارگردان نمایش «حکم مرگ به سبک ارمنی ها» عنوان کرد: اکثر نمایش هایی که کارگردانی می کنم پر بازیگر است چراکه کار اصلی من تدریس و آموزش است و ترجیح می دهم به هنرجویانم برای تجربه کردن میدان دهم.

او درباره مسیر خلق آثار باکیفیت توضیح داد: برای اینکه اثر نمایشی ارزشمندی روی صحنه بیاید باید نمایشنامه خوبی انتخاب شود. مساله اینجاست که اجرای کارهای باکیفیت یک ضرورت است زیرا در وهله اول تئاتر بسیار ارزشمند است و در وهله بعد مردم برای تماشای کار بلیت تهیه می کنند و ما باید مسئول و پاسخگوی اعتماد آنها باشیم.

این مدرس تئاتر بیان کرد: در مرحله آموزش نیز هنرجویی که سر کلاس من نشسته است باید از آموزش خود نتیجه ای را برداشت کند و آموزش برایش دارای ارزش و بهره‌مندی باشد به همین دلیل من در اکثر کارهایم از حضور هنرجویانم بهره می برم.

نادر نادرپور در پایان گفت: چندین سال است که منتظر کارگردانی نمایش پر پرسناژ، جذاب، کلاسیک و در عین حال امروزی «این مرگ فروشی است» نوشته نیکولای اردمان هستم که خلاف روند تهیه دیگر آثارم طول تمرین هایش زیاد خواهد بود و ممکن است که بالای یکسال روند تهیه و تولیدش زمان‌بر باشد.

نگار امیری

 

منبع : خبرگزاری صبا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.