تاریخ انتشار : دوشنبه 30 مهر 1403 - 19:59
4 بازدید
کد خبر : 9033

امام جمعه همدان : همه به ارتقای جشنواره کمک کنند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: همه به ارتقای جشنواره و اجرای برنامه‌های ماندگار و تربیتی آن توجه و کمک کنند.

به گزارش پایگاه خبری و هنری پیام هنر و  به نقل از کمیته اطلاع‌رسانی و فضای مجازی بیست و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان، آیت‌الله حبیب شعبانی موثقی در جلسه هم اندیشی برگزاری جشنواره، افزود: باید به فلسفه برگزاری جشنواره توجه کرد و با سابقه برگزاری آن مطالبه مردمی هم بوده است.
وی ادامه داد: برگزاری جشنواره باید شاخص‌های همگانی و تربیتی بودن را در خود داشته باشد و به بخش‌های مختلف آن از این جنبه باید بیشتر توجه کرد.
نماینده‌ولی فقیه در استان با یاد‌آوری این‌که بر اساس آمار موجود استان همدان ۳۲۴ هزار نفر دانش‌آموز دارد، گفت: برگزاری جشنواره نباید صرفا فعالیت فرهنگی و هنری زود‌گذر باشد؛ بلکه باید در قالب محتوا‌های برنامه‌ریزی شده برای جشنواره به موضوعی تربیتی و ماندگار برای جامعه هدف که همان کودکان و نوجوانان است تبدیل شود.
آیت الله شعبانی موثقی تاکید کرد: ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه یک ضرورت انکار‌ناپذیر است و محتوا‌های جشنواره و هدفگذاری برگزاری آن نقش موثری در شکل‌گیری نشاط اجتماعی در جامعه و مخاطب خاص آن یعنی کودکان و نوجوانان دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به فراگیری برگزاری آن در کل استان اشاره کرد و افزود: جنبه دیگر برنامه‌ریزی‌های جشنواره باید با سمت و سوی همه مخاطبان و جامه هدف دراستان بوده و فقط محدوده به جغرافیای شهری همدان نشود.
امام جمعه همدان با یاد‌آوری تحولات اخیر در جامعه جهانی برای کودکان و شهدای مظلوم غزه و فلسطین اشغالی ادامه‌داد: یک بخش ویژه در جشنواره در قالب برنامه‌ها باید پیش‌بینی شود که بر اساس آن مظلومیت مضاعف کودکان و نوجوانان و همه شهدای فلسطین در آن فریاد زده شود.
آیت الله شعبانی با بیان چند‌باره اهمیت این موضوع برای نشان دادن حمایت‌های جمهوری اسلامی از این مقاومت در جهان در برابر رژیم منحوس صهیونیستی، گفت:رژیم آدمکش صهیونیستی ۴۲ هزار نفر را به شهادت رسانیده است که حدود یک سوم آن کودکان ونوجوانان هستند عزیزانی که قربانی خونخواری این رژیم شدند و باید یکبار دیگر صدای مظلومیت آنان در بستر این رویداد بین المللی یکبار دیگر به گوش جهانیان که خود را مدافع حقوق بشر نشان می‌دهند رسانده شود.
در این جلسه هریک از اعضا دیدگاه و نظر‌های خود را درباره نحوه برگزاری جشنواره به مانند بهر‌ه‌مندی از همه ظرفیت‌های فرهنگی و هنری و تربیتی استان و گروه‌های و تشکل‌های فعال بیان کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.