تاریخ انتشار : سه شنبه 24 مهر 1403 - 12:53
11 بازدید
کد خبر : 8966

ساخت مستند «داوج پارادیزو»؛ نگاهی به هنر کاریکاتور

به گزارش پایگاه خبری و هنری پیام هنر و به نقل از پایگاه خبری سینماخانه،مستند «داوج پارادیزو» نگاهی دارد به هنر کاریکاتور و روند ساخت آن از تیر ماه ۱۴۰۰ آغاز شد و تا سال ۱۴۰۳ به طول انجامید. کارگردان این مستند در گفتگویی عنوان کرده است که علاقه‌مندی‌اش به دنیای مجلات و کاریکاتور از کودکی آغاز شده و او همیشه شیفته این بوده که بداند هنرمندانی که به این حرفه می‌پردازند، چه انگیزه‌ای دارند و چه چیزی باعث می‌شود کاریکاتور به یک شغل و حرفه تبدیل شود.

او توضیح می‌دهد که در تحقیقاتش به این نتیجه رسیده که کاریکاتور در بسیاری از کشورها به دلیل قدرت انتقادی آن مورد انتقاد قرار می‌گیرد. زیرا این هنر قادر است تندترین انتقادات اجتماعی را با زبانی طنز و کمدی مطرح کند. او همچنین به انزوای هنرمندان این حوزه اشاره کرده و اظهار می‌کند که با وجود شناخته شدن آثارشان، مردم خالقان این آثار را نمی‌شناسند. او با ساخت این مستند تلاش کرده تا مشکلات شغلی و جایگاه اجتماعی این هنرمندان را به مخاطبان بشناساند.

کارگردان «داوج پارادیزو» همچنین به چالش‌های ساخت مستند اشاره می‌کند و می‌گوید که مهمترین چالش، تامین هزینه‌های تولید بود که گاه باعث می‌شد فیلمساز مجبور به کنار گذاشتن برخی ایده‌ها یا ادامه کار با حداقل امکانات شود. با این حال، او تأکید می‌کند که هدف اصلی‌اش ساخت یک فیلم ساده بوده که بتواند با سادگی خود، ارتباطی صمیمانه با مخاطب برقرار کند.

یکی از بخش‌های مهم فیلم به موسیقی اختصاص دارد و او بیان می‌کند: «موسیقی در این مستند نقش کلیدی داشته و مهمترین دلیلش هم آثاری بوده که توسط شخصیت اول فیلم تولید شده و به نوعی منبع الهام آقای علیزاده برای خلق آثار ماندگارشان شده است. همین امر باعث شده که از لحاظ موسیقی دستم باز باشد و بتوانم از آثار برجسته آهنگسازان دنیا استفاده کنم.»

در پایان، کارگردان از جواد علیزاده و محمد رشید آیینی مهر به خاطر حمایت‌هایشان در مسیر تولید مستند تشکر می‌کند و می‌گوید که بدون حمایت و اعتماد این دو نفر، ساخت فیلم ممکن نمی‌شد.

 

منبع : پایگاه خبری سینماخانه

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.