تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 مهر 1403 - 12:45
7 بازدید
کد خبر : 8978

«گردشگری و صلح»؛ شعار سازمان جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۴

«گردشگری و صلح»؛ شعار سازمان جهانی گردشگری در سال ۲۰۲۴
گردشگری به عنوان نیروی محرک صلح جهانی؛ تاکید بر نقش کلیدی صنعت گردشگری در ارتقای تفاهم و امنیت بین‌المللی

به گزارش پایگاه خبری و هنری و گردشگری پیام هنر و به نقل از گروه گردشگری، سازمان جهانی گردشگری (UN Tourism) در روز جهانی گردشگری ۲۰۲۴ با انتخاب شعار «گردشگری و صلح» بر تعهد خود به نقش منحصر به فرد گردشگری به عنوان ستون صلح و تفاهم تاکید کرد. این سازمان، سردمداران گردشگری از سراسر جهان را گرد هم آورد تا ظرفیت‌های گردشگری برای ایجاد پل‌های ارتباطی و تقویت تفاهم میان ملت‌ها به رسمیت شناخته شود.

مراسم رسمی روز جهانی گردشگری در تفلیس، گرجستان با حضور ۵۰۰ شرکت‌کننده از ۵۱ کشور، از جمله ۱۳ وزیر گردشگری برگزار شد. نخست وزیر گرجستان، ایراکلی کوباخیدزه، همراه با سایر مقامات رسمی به نمایش اهمیت این روز و شعار «گردشگری و صلح» پرداختند. زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری، در این مراسم تاکید کرد: «بدون صلح، گردشگری وجود ندارد.» وی از تمامی ذینفعان گردشگری خواست تا به ایجاد یک بخش گردشگری حساس به صلح کمک کنند.

تاثیر گردشگری بر صلح و امنیت جهانی
در این مراسم، وزرای گردشگری از کشورهای مختلف نظیر گرجستان، ازبکستان، سیرالئون و بحرین بر نقش گردشگری در ارتقای تفاهم فرهنگی و ارتباط بین ملت‌ها تاکید کردند. آن‌ها به نقش حیاتی گردشگری در مقابله با اطلاعات نادرست و بی‌اعتمادی پرداختند و بر لزوم توزیع عادلانه مزایای گردشگری میان جوامع تاکید داشتند.

همچنین در پنلی از بخش خصوصی، ظرفیت و مسئولیت شرکت‌های خصوصی برای ارتقای صلح و همکاری با دولت‌ها در این راستا مورد بحث قرار گرفت. ادموند بارتلت، وزیر گردشگری جامائیکا، در سخنان خود اظهار داشت: «گردشگری تفاوت‌ها را می‌شناسد و شباهت‌ها را در آغوش می‌گیرد.»

سرمایه‌گذاری در گردشگری، سرمایه‌گذاری در صلح
ناتالیا بایونا، مدیر اجرایی گردشگری سازمان جهانی گردشگری، در پایان مراسم، سرمایه‌گذاری در گردشگری را راهی برای ایجاد صلح و تقویت مناطق آسیب‌پذیر پس از مناقشات دانست و خواستار تعهد بخش خصوصی به ایجاد فرصت‌های جدید در مناطق نوظهور شد.

 

خبرنگار: ثمره حامدی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.