تاریخ انتشار : یکشنبه 30 مرداد 1401 - 19:40
849 بازدید
کد خبر : 2579

نمایش «رسم بر این است» در مجموعه فرهنگی عرفان، تماشاخانه اهورا به روی صحنه می رود

«رسم بر این است» در در مجموعه فرهنگی عرفان، تماشاخانه اهورا به روی صحنه میرود.

به گزارش سایت هنری پیام هنر،نمایش«رسم بر این است» در در مجموعه فرهنگی عرفان، تماشاخانه اهورا اثر سید مهدی شجاعی به کارگردانی محمد مهرافروز و تهیه کنندگی فواد فرهمند از ۱۴ تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ از ساعت ۲۱:۳۰ در مجموعه فرهنگی عرفان، تماشاخانه اهورا به روی صحنه خواهد رفت.

محمد مهرافروز در مصاحبه ای از لزوم اجرای این درام اجتماعی در شرایط امروز جامعه گفت و افزود: این درام در فضای کلاسیک توسط نویسنده ی اثر را بازگشتی به سرچشمه های غنی و اصیل تئاتر دانست.
وی افزود: این اثر به خاطر تطبیق بسیار زیادی که با شرایط کنونی جامعه ما دارد می تواند انتخاب هوشمندانه ای برای اجرا در شرایط حاضر باشد و امیدوار است تاثیر لازم را روی مخاطب خود بگذارد.

مهرافروز درباره ی تم اصلی نمایش و ویژگی بارز آن توضیح داد:اینکه ما بتوانیم با ادبیات کلاسیک اجرای درست و رئالی را به مخاطب ارائه بدهیم از دغدغه های همیشگی من در طول تمرین ها بوده است، یکی از ویژگی های مهم این نمایش بودن همزمان همه ی کاراکترها و درگیری همزمان همه ی آنها روی صحنه است و مطمئنا هر تماشاگری می تواند بخشی از وجود خودش را در هر کدام از کاراکترهای نمایش در طول اجرا احساس کند.
در خلاصه نمایش آمده است: “سه غریق نجات به اتهام نجات جان سه غریق از دریا محاکمه و محکوم به اعدام می شوند اما…”

در این نمایش محمد مهرافروز ، رضا طاهریان ، شادان قوامی ، فائزه قربان نژاد ، نیکی خیرخواه ، روژینا شهابی ، مریم خادمی ، نسترن فراهانی به ایفای نقش می پردازند.

نمایش ” رسم بر این است ” به نویسندگی سید مهدی شجاعی به کارگردانی محمد مهرافروز و تهیه کنندگی فواد فرهمند به عنوان اولین اجرای رسمی گروه تئاتر دامون ، از ۱۴ تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ از ساعت ۲۱:۳۰ در مجموعه فرهنگی عرفان، تماشاخانه اهورا واقع در میدان هفت تیر به روی صحنه خواهد رفت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.