تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مهر 1403 - 13:17
76 بازدید
کد خبر : 8809

نمایش «یک آن عاشقی» با هنرنمایی ۷۱ زن در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود

نمایش «یک آن عاشقی» به کارگردانی نوشین بدری کوهی، با حضور ۷۱ هنرمند زن، روز ۱۳ مهرماه در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود

به گزارش پایگاه خبری و هنری پیام هنر، نمایش «یک آن عاشقی» به کارگردانی نوشین بدری کوهی، با حضور ۷۱ هنرمند زن، روز ۱۳ مهرماه در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود. این نمایش که به گفته کارگردان، کاری شکوهمند و متفاوت است، تلاش می‌کند با تلفیق چندین هنر، تجربه‌ای متفاوت را برای مخاطبان رقم بزند.
بدری کوهی در این باره می‌گوید: “برای من، کار معمولی کردن سخت‌ترین کار دنیاست و همیشه در تلاش هستم تا کارهایم بهتر و متفاوت‌تر شوند. من با هیچ‌کس در رقابت نیستم و تنها رقیبم نسخه قبلی خودم است.”
نمایش “یک آن عاشقی” با ۱۵ صحنه‌ی حرکت و موسیقی، روایتگر عشق‌های گوناگونی است که انسان در طول زندگی تجربه می‌کند. این نمایش روایتگر شعری است از شاعر پرآوازه شاملو که میگوید:
در عشق همه چیز ممکن است، حتی گم شدن در چشمان معشوق.

لازم به ذکر است که این نمایش ویژه بانوان اجرا می‌شود و بلیت‌های آن از طریق سایت ایران کنسرت قابل تهیه است.

نوشین بدری کوهی، سرپرست گروه هنری رخسار بیش از یک دهه است که در زمینه هنرهای آیینی و نمایشی فعالیت می‌کند، با اجرای برنامه‌های متعدد در سالن‌های معتبر کشور همچون فرهنگسرای نیاوران، تالار محراب و تالار وحدت، نامی آشنا در عرصه هنرهای نمایشی است.
بدری کوهی با بیان اینکه گروه رخسار علاوه بر اجرا به آموزش نیز می‌پردازد اظهار داشت هدف اصلی گروه را حفظ و گسترش فرهنگ و هنر اصیل ایرانی میدانم. وی با اشاره به اجرای پیش رو، افزود: “در اجرای کنسرت نمایشی یک آن عاشقی ، بیش از ۷۰ هنرمند زن به هنرنمایی خواهند پرداخت. این اجرا در سالن معتبر تالار وحدت ( بنیاد رودکی) برگزار خواهد شد.”
سرپرست گروه هنری رخسار با تأکید بر اهمیت پرداختن به حوزه بانوان در عرصه هنر، اظهار داشت: “ما اعتقاد داریم که هنر می‌تواند نقش مؤثری در ارتقای سطح کیفی زندگی افراد جامعه داشته باشد و به ویژه برای بانوان، ایجاد فرصت‌های هنری می‌تواند به رشد و شکوفایی آن‌ها کمک کند.”
بدری کوهی در پایان سخنان خود، از اهمیت حفظ شان صحنه و ارائه هنر اصیل به مخاطب سخن گفت و افزود: “ما تلاش می‌کنیم تا با ارائه اجراهای باکیفیت، سطح انتظار مخاطبان را ارتقا دهیم و به این ترتیب به رشد و توسعه هنر در کشور کمک کنیم.”
گروه رخسار اجراهای متعددی را با گروه‌های موسیقی داشته و به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اجراهای این گروه می‌توان به اجرای “از تو چه پنهان” اشاره کرد که درسالهای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در تالار وحدت اجرا شد و روایت هفت شهر عشق عطار نیشابوری را با بیش از ۵۰ هنرمند به تصویر کشیده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.