تاریخ انتشار : سه شنبه 26 بهمن 1400 - 23:03
1222 بازدید
کد خبر : 1104

فیلم “شیطان زیر زمین” از هیولاهای دفن شده می گوید

به نقل از پایگاه خبری سینما خانه،شیطان زیرزمین یک فیلم ترسناک محصول سال ۲۰۲۱ به کارگردانی بردلی پارکر است. آلیشیا سانز، آدان کانتو، زک اوری، چاینازا اوچه، جاناتان سادوسکی، جسی لاتورت و ویل پاتون در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

اگر بخواهیم این فیلم را مورد نقد و بررسی قرار دهیم ،داستان فیلم از این قرار است که یک کارگر معدن در حال ترک معدن زغال سنگ “شوکوم هیلز” است. مردی به نام “شوتمن” و پسرش “درک” در مورد یک کارگر معدن صحبت می کنند که در امنیت نیست. “درک” در تلاش است تا پدرش را متقاعد کند که به همکارشان فرصتی دیگر بدهد که ناگهان توسط موجودی ناشناس مورد حمله قرار می گیرد. “شوتمن” تلاش می کند تا “درک” را نجات دهد، اما موجود ناشناخته به شانه او ضربه می زند و او را فلج می کند و درک خون آلود را در حالیکه فریاد می زند، با خود می برد.

سال ها بعد، تیمی از دانشمندان ” دارن”، “شاون”، “تری” و “جیمی” و به رهبری ماجراجویی به نام “آریانا”، در جستجوی تپه های شوکوم و معدن زغال سنگ آن هستند. این شهر از دهه ۱۹۷۰ روی نقشه ها قرار نگرفته است و جمعیت آن نیز ظاهراً ناپدید شده اند. گمان می رود که ناپدید شدن مربوط به آتش سوزی زغال سنگ زیرزمینی باشد که منجر به باز شدن فروچاله هایی در اطراف شهر شده است. “دارن” رهبر تیم، معتقد است که آتش سوزی توسط یک ماده معدنی کمیاب آغاز شده است.

گروه در یک فروشگاه توقف می کنند و”آریانا” به داخل می رود تا لوازم لازم را خریداری کند و درباره شوکوم هیلز راهنمایی بگیرد. مالک ادعا می کند که او هرگز در مورد “شوکوم هیلز” نشنیده است. وقتی “آریانا” درباره این موضوع پافشاری می کند،متصدی فروشگاه به او می‌گوید از راهی که آمده برگرد. در حالی که تیم فروشگاه را ترک می کند، مالک به یک نفر ناشناس هشدار می دهد که مشکلی وجود دارد. همانطور که تیم فروشگاه را ترک می کنند، ماشین دیگری شروع به تعقیب آنها می کند. “آریانا” با موفقیت از تعقیب کنندگان فرار می کند و تیم یک جاده خاکی را می یابند که توسط یک حصار الکتریکی مسدود شده است. آنها از حصار می گذرند و معدن متروکه “شوکوم هیلز” را کشف می کنند. اگرچه از یافته‌های خود خوشحال شده‌اند، اما در گیج هستند که از یک فرورفتگی را که توسط یک حصار برقی پوشانده شده است،چگونه باید عبور کنند و با اندکی فکر آنها از این حصار عبور می کنند و یک حسگر که توانایی صدا و تصویر را دارد به داخل سوراخ به پایین می فرستند تا تصویری از تونل های زیر آن دریافت کنند.حسگر به انتهای چاه می رسد اما تصویری نمی دهد ناگهان صدایی وحشتناک باعث اذیت شدن گوش “تری” می شود ،”تری” فوری گوشی که در گوش داشت را از گوش خود بر می دارد و به همکارش می گوید دستگاه را بزار روی بلندگو تا همه صدا را بشنوند ، تیم با تعجب صداهای موجوداتی را می شنوند که ناآشنا است در این میان از پایین طناب حسگر را می کشند و”تری” پایش در طناب گره می خورد و ناگهان به داخل چاه کشیده می شود. “آریانا” و “جیمی” برای نجات “تری” به درون چاه با طنابی فرود می آیند تا “تری” را پیدا کنند، اما نمی توانند او را پیدا کنند. “دارن” و “شاون” با یک مرد محلی عصبانی به نام “دیل” مواجه می شوند که می خواهد بداند چرا پوشش چاه را باز کرده اند. بدین خاطر “دیل” می خواهد طنابی که “آریانا” و “جیمی” با آن به پایین رفته اند را ببرد و  “شاون” هراسان با تکه ای سنک بر سر او زده و او را بیهوش می کنند. پس از بازگشت “آریانا” به آنها می گوید که موجودات هیولایی در تونل ها وجود دارند. این گروه به جنگل فرار می کنند و در این روند “شاون” را از دست می دهند. “دیل” پس از به هوش آمدن گزارشی مبنی بر شکسته شدن درب فلزی چاه می دهد که ناگهان یکی از آن هیولاها  وی را می کشد. “دارن”، “آریانا” و “جیمی” توسط گروهی از مردم محلی به رهبری “شوتمن” که قبلا مالک معدن زغال سنگ بود، نجات می یابند. او فاش می کند که تونل های زیرزمینی خانه هیولاهایی هستند که دلیل واقعی ناپدید شدن شهر هستند. مردم شهر بازمانده در این سال ها در تلاش بودند تا موجودات را مهار کنند.

“آریانا” داوطلب می شود تا با دو نفر محلی به نام “های الروی” و “شلبی” به عقب برگردد تا گودالی را که باز کرده اند به آنها نشان دهند. “دارن” و “جیمی” هم آنهارا همراهی می کنند. موجودات به آنها کمین می کنند و “الروی” خود را قربانی می کند تا آنها را از تیم همراه خود دور کند. بقیه گروه به داخل تونل ها فرار می کنند. “شلبی” همچنین تصمیم می گیرد تا حواس موجودات را پرت کند و به “آریانا” و دو مرد می گوید که فرار کنند. جیمی تلاش می‌کند تا برخی از موجودات را با نارنجک بکشد، یکی از هیولاها به او حمله می کند و نارنجک را از دستش می افتد و او در هنگام انفجار کشته می شود.

“دارن” خسته و پریشان به “آریانا” می گوید: که این ماموریت برای ترسیم منطقه جغرافیایی است و آنطور که گفته ،نبوده است و “دارن” توسط یک شرکت معدن زغال سنگ که خواهان ماده معدنی کمیاب در غارها است ماموریت پیدا کرده و در قبالش حقوق می گیرد. وی از ادامه دادن این موضوع امتناع می کند و “آریانا” می رود و قول می دهد که با خود کمک بیاورد و به سطح زمین می رسد، اما غافلگیر می شود و توسط یکی از موجودات اسیر و او را با بزاغ دهنش فلج می کند. “آریانا” برای مدت کوتاهی از خواب بیدار می شود و می بیند که همراه با جسد “شلبی” روی یک قایق است که توسط یکی از موجودات هدایت می شود. هنگامی که آنها به لانه موجودات می رسند، او با “دارن” و “شاون” که هر دو نیز اسیر شده اند، متحد می شوند. “شاون” اشاره می کند که این موجودات گونه ای هستند که مانند مورچه ها یا زنبورها زاد و ولد می کنند و مستعمره می شوند. موجودات سپس او را به پیش ملکه که یک هالک متورم و بی حرکت است می برند و او را می خورند. موجودات سعی می کنند “آریانا” را به ملکه بدهند، اما او از زهر خلاص می شود و از نارنجکی که “دارن” به او داده است برای کشتن ملکه استفاده می کند و او را می کشد.

او و “دارن” فرار می کنند و شروع به بالا رفتن از طناب در ورودی می کنند، اما یکی از موجودات آنها را تعقیب می کند و به “دارن” حمله می کند. “آریانا” به او چاقویی می دهد تا با او مقابله کند، اما موجود موفق می شود او را مسموم کند. او تصمیم می گیرد به جای ضربه زدن به آن هیولا و نجات “آریانا” آن طناب را قطع کند. مردم محلی می‌رسند و یکی از آنها می‌خواهد طناب را قطع کند و “آریانا” را به چاه بندازد، “شوتمن” جلوی او را می گیرد و به فرار کردن از چاه کمک کند. هیولایی که دنبال “آریانا ” بود بیرون از چاه می آید و مردم محلی از شعله افکن و تفنگ استفاده می کنند تا موجودات را به داخل تونل برگردانند. سپس “شوتمن”، “آریانا” را به بیرون از حصار برمی گرداند. او از مرگ پسرش به او می گوید و از او می خواهد که به آنها کمک کند تا موجودات را از بین بردارند. در حالیکه او مطمئن نیست که آنها می توانند بر هیولاها غلبه کنند، او با اکراه موافقت می کند که کمک کند.

در اینجا بد نیست درباره کارگردان کار بیشتر بدانیم،بردلی پارکر در ۲۳ ژوئن ۱۹۷۰  میرفیلد، یورکشایر در کشور انگلستان به دنیا آمد. وی کارگردان و بازیگر اول انگلیسی است و محبوبیتش برای کارهایش در دختران رویایی (۲۰۰۶)، Jeepers Creepers (2001)  و (Mystic Midway: Rest in Pieces (1992 است.

برنامه ریزی برای فیلمبرداری “شیطان زیر زمین”، که در آن زمان با عنوان “شوکوم هیلز”  نامگذاری شد، برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ اعلام شد. این فیلم در ماه می ۲۰۱۸ در کمپانی فیلم کنتاکی، بر اساس فیلمنامه ای توسط اریک شربارث و استفان جاورسکی در کشور آمریکا و در ژانر وحشت و هیجان انگیز تولید شد. تجهیزات مورد استفاده در فیلمبرداری شامل Kogalia Ra بود که برای نورپردازی صحنه‌های غارها و معادن آپالاچی استفاده می‌شد و در پنجم مارس ۲۰۲۱ در ایالات متحده به طور محدود اکران شد.

 

نقد و بررسی : پیام احمدی کاشانی

منبع : پایگاه خبری سینماخانه

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.