تاریخ انتشار : شنبه 10 شهریور 1403 - 11:46
22 بازدید
کد خبر : 8538

انتشار کتاب واژگان عکاسی در قطع پالتویی توسط نشر سیه

انتشار کتاب واژگان عکاسی در قطع پالتویی توسط نشر سیه
کتاب واژگان عکاسی در قطع پالتویی توسط نشر سیه منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری و هنری پیام هنر،محمود معصومی، عکاس و فیلمساز متولد ۱۳۶۳ در شیراز می‌باشد . وی که هم اکنون مدیر گروه دانشگاه هنر شیراز در رشته عکاسی و عضو شورای علمی و پژوهشی این دانشگاه می‌باشد اقدام به تالیف کتاب واژگان عکاسی نموده است .
کتاب واژگان عکاسی در قطع پالتویی می باشد و در مرداد ماه ۱۴۰۳ با همکاری نشر سیه به چاپ رسیده است که در این کتاب به صورت تخصصی به واژگان عکاسی پرداخته شده است . در کتاب واژگان عکاسی اصطلاحات فارسی به انگلیسی و بالعکس در هفت بخش تدوین شده است که شامل موضوعات زیر می‌باشد .
اصطلاحات نور و نورپردازی ، اصطلاحات رنگی ، برسی اجزای داخلی و خارجی دوربین ، اصطلاحات لنز ها ، اصطلاحات منوی دوربین های کنون نیکون و سونی ، اصطلاحات سبک ها ژانر ها و تکنیک ها و در آخر اصطلاحات کادر بندی و ترکیب بندی .
نویسنده کتاب هدف و انگیزه خود از تألیف این کتاب را آشنایی و به کارگیری اصطلاحات عکاسی توسط عکاسان و دانشجویان عکاسی ذکر کرد و عنوان کرد این کتاب کمک به یادگیری سریع تر عکاسی دارد زیرا در آن منوی دوربین های عکاسی به صورت کامل برسی شده است و مباحث لنزها و تکنیک ها و … در آن ذکر شده است .
معصومی مدت زمان تالیف این کتاب را بازه زمانی حدود نه ماه ذکر کرد .
وی همچنین ، کتاب واژگان عکاسی را لغت نامه مناسبی برای یادگیری در همه سطوح نظیر هنرستان ، دانشگاه و عکاسان آزاد معرفی کرد .

محمود معصومی قبل از این کتاب ، آثاری نظیر نقد و نشانه شناسی در هنر ،مبانی و اصول نورونو پردازی و شبح پوچ نیز تألیف کرده بود . از این نویسنده یک ترجمه نیز در کارنامه وی قرار دارد که نمایشنامه بازی می باشد .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.